De exponentiele groei van de service afdeling is niet uniek, daar heeft bijna elke machinebouwer tijdens zijn groei mee te maken. ZIM Consultancy doet al jaren uitvoerig onderzoek naar deze wetmatigheid, en met deze kennis kun je een beetje in de toekomst kijken, en je afdeling beter toekomstbestendig kunt maken. En de EBIT verder kunt verhogen. Daar gaat dit verhaal over. Over voorspellen wat er gaat gebeuren, welke keuzes er gemaakt moeten worden, en welke acties je moet nemen. En waarom dat meer oplevert.
Want dat is wat wij doen, wij helpen machinebouwers hun EBIT te verhogen met een toekomstbestendige serviceafdeling.
Groeipijnen
Deze exponentiele groei leidt tot vele groeipijnen, zoals altijd veel te druk en onderbezet, personeelsverloop, vinden nieuwe medewerkers, ontbreken van een goede benchmarking, moeizame communicatie, stroeve samenwerking, de behoefte aan meer pro activiteit, hoe kunnen we de verloren service omzet terugwinnen, het boeien en binden van personeel, en het vinden van goede KPI’s? Herkenbaar?
Ons programma is volledig gebaseerd op de dagelijkse praktijk van de proces en verpakkings machine industrie. Ontwikkeld door machinebouwers, ontwikkeld voor machinebouwers. Met kennis, ideeën en vaardigheden die direct in de praktijk toepasbaar zijn. Met ons programma kunt u uw vaardigheden, kennis en ervaring op niveau brengen voor de dagelijkse uitdagingen binnen deze industrie.