Verkoop processen
Hoe optimaliseer je de customer journey?
Alhoewel het verkopen van ETO verpakkingsmachines complexer is dan het verkopen van niet klanten specifiek equipment, is het verkoop proces op zich binnen deze industrie elke keer toch weer min of meer hetzelfde. Acquisitie, informeren, overtuigen en afsluiten, dit proces is altijd bijna voor elk project hetzelfde. Het doorgronden van de customer journey is hierbij erg belangrijk, daardoor kijken we ook in detail naar de belangrijke elementen van dit verkoop proces zoals Winnende Argumenten en Klantenbinding. Hier bespreken we de belangrijke Onderhandeling en Afronding fase, met mogelijke te volgen onderhandeling strategieën, de stijl en technieken, maar ook het berekenen van de lifecycle kosten van het equipment en het effect van 1% korting op de EBIT.
Het verkoop proces
Aangezien het verkopen van proces en verpakkingsmachines een hoge export rate heeft, zult u gedurende besprekingen en onderhandelingen met vele culturele verschillen geconfronteerd worden in verschillende markten. Aan deze vele cultuurverschillen zal veel aandacht besteed worden. Voor dit programma zijn meer dan 1000 verkoop processen van de proces en verpakkingsindustrie onderzocht en geanalyseerd. Het resultaat hiervan wordt gebruikt voor de input van ons programma, met ook veel aandacht aan benchmarking.
Our workshops
Choose from our individual workshops
Waarom ZIM Consultancy?
Ons programma is volledig gebaseerd op de dagelijkse praktijk van de proces en verpakkings machine industrie. Ontwikkeld door machinebouwers, ontwikkeld voor machinebouwers. Met kennis, ideeën en verkoop vaardigheden die direct in de praktijk toepasbaar zijn. Met ons programma kunt u uw vaardigheden, kennis en ervaring op niveau brengen voor de dagelijkse uitdagingen binnen deze industrie.
Ons programma
Service
Verder uitbouwen en optimaliseren van de service organisatie